torsdag 26. februar 2009

Når bilen streiker.

Siden min kjære fikk lappen på tirsdag, ble det tur til Sverige igår på meg, han og en til. Turen til Sverige gikk perfekt. Kim kræsjet ikke, selvom han var nervøs som få. Da vi kom til Sverige ble det nødvendige kjøpt. Røyk, sminke, bacon og godis. Alt gikk fortsatt feilfritt, og vi tok oss en matbit på en kebabsjappe.

Vi var storfornøyd og satt oss inn i bilen for å komme oss tilbake til kjære Norge. 2 min etter vi hadde kjørt ut fra Tøcksfors, midt på motorveien, streiket bilen. Jepp, du leste riktig. Det var mørkt, kaldt, regn og tåke og selvfølgelig ingen gatelys. Bilen nektet å starte, og vi sto der i mørket ganske forvirret. Heldigvis kom en snill dame og tauet oss til Ørje. Hun var veldig snill. Når det er sagt var det likevel var det noe av det ekleste jeg har vært med på. Tauet hun brukte var ca. 1 meter langt, og jeg har ikke tellinga på hvor mange ganger vi holdt på kræsje inn i bilen hennes. Vi overlevde hvertfall.

Så sto vi da på Ørje på en herlig liten Shell stasjon i en iskald bil og ventet. Den som venter, venter ikke forgjeves, for etter tid og stunder kom faren til Kim og tauet hos hjem. Hjemturen tok over 3 timer. Herlig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra det ordnet seg da!! :)